Wednesday, March 23, 2011

Kali ni saya kalah! Surrender!

Bismillah

Ikutkan saya ni kira giler kentang kuat semangat jugaklah bab menelan apa2 yg mungkin mcm tak masuk akal.

Saya ok aje makan buah mengkudu yang bau dia mcm hazab apa tu. Demi nak dapatkan kesihatan yang baik, saya rela telan.

Saya ok aje minum setiap hari jus pegaga piyau punya yg pekat rasa mc telan jus rumput. Demi nak awet muda katakan(T_T)

Saya ok aje makan peria yang Nauzubillah pahit kelat semua siap pakej demi nak jaga kesihatan buah pinggang katanya.

Saya ok aje minum air rebusan daun inai yang payau tu demi nak kekalkan kulit kemerahan dan bermaya kononnya(+_+)

TAPI

Kalau disuruh saya telan ini

>

>

>

>

>

>

HARAP MAAF.

Rupanya semangat saya masih belum kental giler kentang..huhu

Saya beli sebotol, ( nasib baik beli yg kecik,saja nak test)..kononya nak jaga kesihatan minda dan mata lah kononnya sb kaya DHA katanya.

Telan satu sudu, trus terkeluar balik siap lunch yg saya makan habis terkeluar balik.

Hadoii! Apa keteruk sgt bau dan rasanya?

No wonder la kakak saya punya stok siap berkulat dalam freezer dia..

Hehehe ..

Eh cop! agaknya mungkin yang perisa original kot. kalau perisa oren mungkin sedap sikit kot? saya ingatkan saja nak try yg ori sb mcm pelik plak minyak menatang cmpur prisa buah2an..apa ke peliknya combination tu. sekali.... hambek ko! huhu

Tp yg ingin mencuba, silakan..hehehhe

NOTAKUKUKAKIKU: makanan yg asli jugak terbaekkk!!

11 comments:

  1. waaaaa....sgt2 kental laa...

    sy tak penah mkn mengkudu n peria...tak leh mkn kott...

    ReplyDelete
  2. salam..
    saya kalau pegaga
    kegemaran..tapi kalau
    buah mengkudu..mau muntah

    ReplyDelete
  3. hhehehe.dasat tuh kak. semua pahit2 bleh telan. takpe2. praktis2. try oren plak. bleh? hehe

    ReplyDelete
  4. adoii.. hana, kalau nak tau, sy lah org yang paling tegar tak boleh sentuh langsung ikan mentah..sebab tak tahan hanyir ikan.. siang ikan pun sy tak pernah...dulu masa kecik mama nak ajar, byk kali sy try nak siang ikan.. tapi duk kejap je, sy dah mula pening2 n muntah terus.. sampaila sekarang, kalau ada org siang ikan kat dapur, sy jalan keluar, lari drpd bau tu.. skrg husband sy yg siang ikan.. tp jrg2 sbb kitorang tak makan ikan sgt..

    kalaula sy kena paksa makan scotss emulsion ni, memang org nak bagi 10ribu pun sy taknak.. nnt trauma tak sudah..huhuh

    ReplyDelete
  5. titin: hehehe..kena cuba dulu tin..hihi,..kalau muntah, jgn muntah kat akak ek..ekekek

    cikzul: owh pegaga memang terbaekkk! hehehe..sesekali challenge diri makan peria la cik zul..hihi

    zara: homygod! akak takmau dah sentuh bab2 minyak ikan ni..makan ikan goreng lagi baik..hehehe

    efa: oh yeke? first time hana dgr org tak makan ikan.org tak makan ayam selalulah..

    hana pon tobat dah takmo sentuh lagi minyak2 ikan ni..siap dh masuk tong smpah dah minyak ikan hana beli tu..hehehe

    ReplyDelete
  6. hahhaha..mmg sangat kental...lah sangat..haha. kak hana ni..peria tu lagi tak sedapppp! eww...scoot ni ok lah jugak..ish..ish...;p

    ReplyDelete
  7. shin: hahaha.. isk taklah shin.akak rasa scott tu rasa macam nak mati je..tak pernah akak makan smpai termuntah balik..huhuh

    ReplyDelete
  8. rasa pure mmg nya tak sedap...sbb tu sy pon tak sanggup nk bg ank2 makan...try amik yg ada perisa..mula2 kena cmtu la agaknya.

    ReplyDelete
  9. mamadiana: hehehe..btullah tu..tobat saya tak mao lagi..hehhe

    ReplyDelete
  10. oooo,xblh kah?oren ok

    kalau putih...errrr ,hehe

    ReplyDelete

terima kasih sudi mengomen(^_^)