Saturday, January 12, 2013

saya menyokong penyusuan susu ibu :)

Bismillah

Ye, saya antara yang bertuah kerana diizinkan Allah untuk terus menyusukan Uwais secara eksklusif.. Uwais sudah pun masuk 3 bulan 1/2 .. mudah2an ada rezeki utk Uwais smpai umurnya 2 tahun..

tapi saya kurang bersetuju dengan pendpat sana sini yg seolah2 condemn para ibu yg tak dapat susukan anaknya.. kita tak tahu, kadang2 faktor stress, kurang support dari sekeliling, kerja yg mungkin tidak memberi peluang langsung untuk aktiviti mengepam dan sebagainya..

untuk kita yang bernasib baik dan diizinkan Allah, bersyukurlah..

tp utk para ibu yang sudah cuba terbaik, usah risau.. anda tetap ibu yg akan lakukan yg paling terbaik utk anak2..

memberi susu ibu adalah satu fitrah...ibu memberi minum dan makan kepada anaknya..tp kalau tiada peluang, saya percaya, ibu tetap akan lakukan sesuatu yg terbaik utk anak2nya..

saya kurang setuju kalau ada yg suka membanding2kan anak susu ibu dengan anak susu formula.. itu semua kehendak Allah..



tp kalau ada yg alasan tak mneyusu sebab takut figure shape semua lari ke apa, owh itu saya bantah 200%..



apa pun, selamat berjaya mommies semua :)

1 comment:

  1. cutenyer die...yess,setuju..x payahla nak kondem kalau yg x dpt nak BF kan...x semua yg dpt rezeki tuk BF kan anak....mcm mas,sampai setaun 2 mgu je...susu ada,tp danisha yg x nak....mule2 cam paksa jugak,tp last2 x sampai hati nak paksa dia...

    ReplyDelete

terima kasih sudi mengomen(^_^)