Monday, March 19, 2012

tamat sudah

Bismillah

hamboih, lama benor rasa tak menulis kat sini..

sebenarnya saya baru je melepasi trimester pertama dan sudah kembali sihat mcm sediakala..xde lagi mual dan muntah dsb..

alhamdulillah, Allah permudahkan..mungkin sb saya kena lalui sorang2 kat umah tanjung malim ni...

skrg ni kemain padat jadual..kelas kadang sampai malam..balik trus flat tak terkata..

masa tgh tak baper sihat kan, ada la pengalaman mcm kelakor je..ragam org pegnen agaknya,ken:P hehehe

yg paling tak boleh blah, sejak morning sickness ni, selalu nak makan yang had org lain punya..contohnya kalau saya order tomyam, hasben order nasi daging merah, pas 2,3 sudu merasa tomyam, habis sepinggan nasi hasben saya balun..tinggallah hasben terkulat2 perabihkan tomyam saya..hahahaha..kesian org keliling saya..

nak dijadikan cerita, satu malam , pas habis lecture malam, saya dgn hasben pi restoran..perut rasa lapaq nasik, tp saya memang tak leh makan nasi sepanjang trimester pertama ni..menjadi2 muntah2nya nanti..

so sementara tunggu order kami siap, saya terpandang ada 4 orang bangla tgh cedok lauk..saya tgok lauk daging dalam pinggan dia mcm terlior giler..saya habaq kat hasben..hahahah

kecut perut hasben, ..ha sudah, satgi saya nak yg dalam pinggan bangla tu plak...kah kah

trus tak jadi makan situ, kami tapau bawak balik..wakakakaka

mcm tu lah sedikit sebanyak pengalaman pregnancy kali pertama ni.. syukur sgt ada orang2 yang memahami dan menyayangi..

doakan saya sekeluarga dilindungi ye..

tata.....

8 comments:

  1. ahahaha
    macam2 ragam org pegnen ni kan
    pepun cheqna doakan semoga semuanya selamat insyaallah

    ReplyDelete
  2. hah sudah! hahahaha!

    takpe hana.. org tua2 kata org pregnen ni mmg perangai huduh.. hahahaha.. saba jela.. :p

    ReplyDelete
  3. cheqna: hehehe.. memang cheqna, kadang try nak control tp xleh tahan..kah kah

    efa: hahahaha..memang berdesup trus kitorang balik.. first time nampak hasben kecut perut mcm tu..wakakaka

    ReplyDelete
  4. hehehe...kelakar la faza ni hehe...tergelak2 depan lappy ni kekeke =p..semoga faza sihat2 selalu...

    ReplyDelete
  5. faza..bila kamuk pindah sini..

    baru tau faza pegnan..semoga semuanya baik baik saja... :D

    ReplyDelete
  6. Mas: heehhe.. Faza ni memang kadang bukan2 je..keh keh..thanx mas:)

    Zai: baru je lagi.. Thanx juga:)

    ReplyDelete
  7. Kak Hana!!!lama pun jgk tak jengok blog akak.Rumah baru yek...Tahniah tau!!!!baru dpt tau akak dh pregnant.take care tau!

    ReplyDelete
  8. roz: alhamdulillah, terima kasih,roz.. awak pon take care ye:)

    ReplyDelete

terima kasih sudi mengomen(^_^)