Thursday, March 1, 2012

kadang2 rasa bersalah

Bismillah

memanglah happy bila dapat berita gembira nak terima orang baru dalam family...

tapi sebagai first timer, kadang2 saya rasa saya tak kuat nak hadapi
lihat sajalah situasi kami sekarang

1. kami masih duduk berjauhan, saya di tnjg malim, suami di penang
2. duduk seorang diri di rumah, sakit pening sendiri, bertemankan doa pada Tuhan
3. kerja semester ni ada kuliah belah malam..penatnya Nauzubillah


tapi saya menjadi serba salah dan rasa berdosa:

1. walaupun kami jauh, tp anytime saya betul2 perlukan suami, suami selamba je turun dari penang ke TM ni..tanpa any single rasa ragu2 utk ponteng keja..keh keh
2. Tuhan tak uji saya dengan morning sickness yg teruk.. sepanjang trimester pertama, adalah dalam 4,5 kali je muntah..pening2 memang takde..siap leh gotong royong kat ladang lagi
3. sebab kelas malam, so saya leh punch in lebih lewat..kadang2 time org lunch, baru saya masuk opis ..janji masa saya di ofis 8 jam..so kelas smpai 10 malam, sempat sgt kalau saya punch pukul 2 ptg sekalipon...Alhamdulillah, Allah permudahkan...syiok kan jd lecturer? keh keh


kawan baik saya pesan, kalau rasa stress sgt time pegnen ni, ingat yg kita sedang mengumpul pahala...BAIK! saya ingat nasihat tu,insyaAllah :)

oh Allah, permudahkanlah hambaMU:)

2 comments:

  1. semoga ALLAH permudahkan semuanya...mas dulu muntah sampai 6 bulan huhu..kdg2 memang rasa x larat bila preggy tp bile baby dah kuar...terasa betapa besarnya anugerah ALLAH itu...sometimes bila rasa putus asa,bile pandang muke anak je terus rasa amat bersyukur..anugerah yg x ternilai dr ALLAH...be strong ya faza..byk2kan doa =)

    ReplyDelete
  2. thanx a lot, Mas... semoga Allah berikan faza kekuatan tu.. agaknya faza ni mothering ability tu kurang lagi kot..huhu... kesian kat anak.. harap2 everything will back to normal ASAP...amin...

    ReplyDelete

terima kasih sudi mengomen(^_^)