Thursday, October 28, 2010

Di mana mana ada org 18SX-awas wanita!

Bismillah

Hamboih, tgok tjuk 18sx, laju berderu2 semua pakat klik..ekekeke..

Sorry ler, hari ni sgt exhausted dengan keja2 di ladang dan makmal.. lega sgt, nmpaknya minggu ni peringkat pertama experiment akan tamat esok..alhamdulillah, semakin terbayang2 hari konvo tahun depan..SUDAH! BERANGAN LAGIK! Byk lg nak tempuh..exam..thesis..viva..bla bla..insyaAllah, doakan ahkak cemerlang..amin..

Oh sebelum tu, nk say sorry ye kalau2 ada kata2 yg kurang senang dlm blog nih.. bukan apa, cuba tgok side kanan kat atas tu..kalau boleh, yg dtg dengan senyum, tinggalkan blog ni pon dgn senyum.. insyaAllah..

Ok terbabas dlm laut plak..jom balik pada isu kat atas..

I am sure ramai org ada experience diganggu dengan sexual harassment,kan?

Tetiba saya teringat hal ni sb ptg td, trnmpak ada satu org kurang siuman.. tp dia nmpak biasa je..Cuma mengingatkan saya pada MAJLIS SAMBUT MENANTU saya di penang dulu..

Belah umah saya di perak, nikah dan sanding 17 Mei 2008.. pastu sebab nak settle cepat, kami decide teruskan majlis belah husband di Penang pada esok harinya..penat jgak tp alang2 penat, baik settle cepat..

Nak dijadikan cerita, awal2 pagi saya dan husband bertolak ke penang ..drive berdua jek..mentang2 dh dpt lessen agung semalam! HAHAHA..la,..la..la..

Smpai je penang, kami trus mandi2 dan trus ke kedai Andaman pengantin..memandangkan majlis kami wat kat dewan, so decide pakai baju dan mekap kat kedai je.. saya bg 100% pada husband suh cari kedai kat penang ni, langsung takde test2 mcm org lain..belasah jek..kui kui..

Masa mekap2, mak andam saya sgtlah muda..tua setahun dari saya masa tu.. dia pon tak kwen lagi..ngeh ngeh..so dia plak excited masa mekap.. tempek sana, tempek sini.. masa mekap sempatlah kata dia mekap artis belajaar dr nurul syukor segala.. sedap gak lah hati saya..tp makin lama makin rasa lain mcm muka saya nih..ayat2 penyedap hati akhirnya terpaksa dikeluarkan oleh mak andam saya tu..hati saya dh agak berasap sikit..tp sabor sabor ..pengantin tak leh marah2 nanti tak naik seri.eh? hehehe

Akhirnya agak2 dah jadi muka mcm dinding umah yg ditampal plaster 3,4 inci, akhirnya siap gak.. ok lah, tp saya tetap mcm isk lawa lagi kalau aku solek sendiri..hahaha.. tp malas nak fikir dah..sb dah agak lewat..yg saya ingat, mak andam tu mcm nak ambik hati, boleh dia buat ayat tak bleh blah" eh, dh solek jadi mcm muka maya ka-rin la"..siap dia ambik gmbar sama2 segala..nak je kata, tp hati saya dh mcm kena karan dah ni..hahahha!

Kedai andam tu di tingkat dua..so pas siap, saya turun dengan husband. Husband suh tunggu kat bawah sementara dia ambik keta sb park jauh sikit..takut I berpeluh plak..mengada ,kan? Memang pon..hahah

Husband dh siap pakai songket dengan keris segala, eh nmpak mcm pelik lak hang tuah gi ambik kereta..DUSH!

Masa tgh tunggu tu,,,jeng..jeng..jeng..

Tetiba muncul satu laki comot giler tak pakai baju ..hanya pakai suar pendek paras lutut..rmbut panjang mcm mop.. mulanya saya tak perasan..maklumlah, malu alah lah jugak pakai baju meghelap ghelip kat bawah tu.. sekali bila saya pandang laki tu, rupanya dia tgh menunujkkan "TOOOOT'; dia pada saya smbil owh tak lalu nak taip..

MAK!!!!!!

Dari dok diri sopan2 dengan kain songket yg agak sendat tu, saya tak sedar alih2 saya dah ada dlm kedai andam tingkat dua td.. tak sedar pon mcm mana saya lari ..entah saya angkat kain songket tu paras betis ke, paras peha ke..Wallahualam..rezeki ko lah laki comot nmpak betis aku..hahaha.. kalau iye betis, kalau peha? HWAAAA!!!

Mak andam saya trkejut bila tiba2 saya terjah kedai dia..bila saya gtau ada flasher( term utk org yg suka tunjuk anu kat org) kat bawah, lagilah dia takut..cepat2 kunci2 pintu kedai..

Dalam 5 minit , husband saya naik dan Tanya kenapa saya naik kedai balik..saya cerita kat husband..

Trus husben tarik saya turun bawah suh tunjuk laki comot tu.. alamak, hati saya dah kecut..habislah, ada yang kena sunat dengan keris hang tuah hari ni..HAHAHA..

Tp saya pujuk hasben tak payahlah..lagipon dah nak time sanding dah ni..

Nak tau apa ayat I pujuk hasben ?

"tak yah lah layan.. biasalah tu, org muka mcm Maya Ka-rin memanglah ramai org minat"

HAHAHHA… agak2 hasben menyesal tak kawen dengan I?

KUI..KUI..KUI..

Ni ha gmbar belah penang.. mencik tgok muka sendiri:(

NOTAKUKUKAKIKU: ada kisah part 2 hal sexual harassment ni..alahai dunia sekarang..


 

10 comments:

  1. mmg ade pun org yg suka tnjuk tooot tuuu...tp, sy tak penah kena la lakk...

    masa sekolah, ramai kwn2 sy yg kena ngan si gila tunjuk toot tuu..nsb baik, sy tak dikaconye...tkt gak laa...tak tau nk wat ape nnti...

    sis, comel je ngan bj songkek tuu..nape menci lakk...

    ReplyDelete
  2. hmm kena jaga2 tau titin, kadang2 kalau naik giler nya tu, takut nya...

    hmm baju tu akak suka tp mekap tak lawa :(

    ReplyDelete
  3. penah alami gak tgh tggu teksi sekali ada mamat naik motor tgh main anu dia tu ceh nyesal i tgk huwaaaa nampak tau huhu

    ReplyDelete
  4. miss: owh owh malunyer miss yang masih dara terlihat perkara yang tak patot anda lihat..hehehe..anggap rejeki lah tu..eh? boleh gituh?hahahha..ampon!!

    ReplyDelete
  5. salam,

    masa sekolah asrama dulu tiap2 mlm jumaat ada lelaki cina bogel dpn lampu keta dia pastu joget2 ala makyong ngadap dorm kitorg. selekeh betul..

    ReplyDelete
  6. eh ye ke kak lynn? dia buat show free mingguan kot? heheh..takutkan org2 mcm nih

    ReplyDelete
  7. teringat masa sekolah dulu ada apek ni dlm lori pun tunjuk benda tuuut tp kami buat tak tahu buat2 cool

    ReplyDelete
  8. ooo sudag tukar aaa...ekekeke
    senyum lak nie...

    shiela pun penah gak kena....ngan boss gatal...hukhuk

    ReplyDelete
  9. wohoo.. kak hana.takutnye.. setakat nie saye tak penah lg la ade experience mcm nie. nauzubillah.. tp mber ade gak yg cite2 pasal ni. sgt gerun. huhu. so, berhati2 lah kan ~

    kak, cantik lah. serious. nape tak suke plak. cantikk~

    ReplyDelete
  10. kkeke ayat baekk punya.. maya karin eh.. hehee

    ReplyDelete

terima kasih sudi mengomen(^_^)