Friday, September 9, 2011

buat yang tersayang...

Bismillah


Emak banyak peranan dalam hidup saya

Emaklah teman paling jujur dan rapat dengan saya

Emaklah satu2nya teman baik yg tak kan pernah bohong saya



Termasuklah setiap kali balik ke kampong

Perkara pertama sampai didepan pintu waktu bersalam dengan emak

Emak akan komen diri saya sejujurnya

Sama ada kali ni balik Nampak gemuk atau kurus

Kulit muka tambah gebu atau kertu

Kulit makin putih atau teruk sunburn

Wajah berseri atau suram



Dan setiap kali emak memberi komen terhadap diri saya

Setiap kali itulah saya bertukar cara penjagaan diri dan kesihatan mahupun kecantikan

Emaklah yg akan beri ulasan tentang kesan produk yg saya pakai

Kalau emak kata tak Nampak apa perubahan, nmpaknya sekali tu jelah saya guna produk tu

Dari sabun kambing, ke sabun madu, ke sabun emas 24K

Sampailah ke Mary kay, Clinique dan SKII

Semuanya saya guna berdasarkan ulasan mak

Sebab emak jujur menegur anak pompuannya ini



Kalau nmpak badan sedikit berisi

Cepat cepat emak beri petua itu dan ini

Supaya kata emak

Tetap cantik di mata suami



Tapi

Emak kadang-kadang selalu bersembunyi

Rasa kecil hati bila anak2 mengguris hati

Tapi kami tahu emak sentiasa mengampuni

Setiap kali kami memandang manis wajah emak



Emak,

Selamat ulangtahun kelahiran hari ini

Kami doakan emak kekal baik kesihatan

Dan bertambah murah rezeki emak

Dan doa anakanda

Sampai salah seorang dari kita tutup mata

Biarlah kita saling membahagiakan

Amin..

NOTAKUKUKAKIKU: anak bongsu pompuan mak, sb tu feeling lebih sikit..LOL



1 comment:

  1. sis hana :)
    selamat hari raya.. dan selamat hari lahir buat bonda sis. entry ini touching dan saya sungguh rindu mak sayeee.. (padahal baru seminggu tak jumpa). huhu.

    ReplyDelete

terima kasih sudi mengomen(^_^)