Monday, October 10, 2011

ini sudah lebey!

Bismillah

weekend lepas saya dan suami gi Gombak,umah sepupu suami..

itupon atas permintaan beriya sepupunya suh 'tgok2kan' umah diorang.. katanya ada gangguan...

awal2 lagi suami gitau saya, kita kena bermalam di sana satu malam..

saya ni bukanlah berani sgt orgnya, tp demi nak membantu , saya iyakan saja.. selebihnya berserah pada Allah...

mengikut kata sepupu tu, anak2 dia pon kerap nmpak 'benda2' nih.. yg si mak pon sama.. tp yg si bapa tak plak..

so malam tu, suami buatlah bacaan ayat2 Quran dan berserah pada Allah...

sebelum tido, kakak sepupu tu dah warning kat saya dan hasben..katanya nak minta maaf awal2 sebab biasanya sebelum tidor, atau awal2 pagi , anak2 dia akan terbangun dan menangis tak henti2...so dia risau kami terganggu tidor..

nak dijadikan cerita, malam tu saya yg rasa mengantuk giler..suami rilex je.. so dalam nak lena tu, boleh plak suami ajak berborak..elok je habis borak, suami yg tertidur dulu.. tinggal saya terkebil2...

ah sudah!

baca ayat2 pendinding lebih kurang, berserah pada Allah...

tak lama pastu, saya terkejut sb rasa mcm ada benda menggeletek tapak tangan saya..

hati mula tak sedap..tp masa tu berani lagi ..bc doa lebey kurang..try smbung tido balik..

elok je baru rasa nak masuk alam lain, rasa ada benda merayap kat kaki dalam selimut plak..

opocot!

trus saya naik hangin.. ni menatang ni saja lah nak kacau tau kita takleh tidor ni..trus saya baca ayat2 pastu hilang takde apa..

malas nak gerak suami sb tgok dia mcm letih je drive siang tu..

trus saya baca ayat smbil zikir smpai ke subuh.. dengar je azan subuh, barulah lega hati ni..

esok pagi bangun, baru cerita kat suami dan sepupu.. baru diorang perasan, first time semalam anak diorang tidur lena tak jaga2.. si mak pon tau2 dah subuh..kalau tak sebelum ni, satu rumah terpaksa bersengkang mata..

cis! cis!

agaknya 'menatang' tu tak kacau depa, saja ngusik saya plak..

ini sudah lebey ni!

tp alhamdulillah, harap2 terus amanlah umah diorang pas suami buat air bacaan Quran suh depa wat mandi..selebinya berserah pada Allah...

harap2 janganlah plak menatang tu ganggu saya plak.. kata suami, cabarannya memang pada ahli keluarga terdekat..maksudnya kalau si suami yg tukang berubat, tak isteri, anak2 atau keluarga terdekat mesti diganggu...tp yg penting, kena kuatkan amal dan yakin, tiada lebih Kuat dari Dia Pencipta...

insyaAllah, mudah2an saya kuat dan tak fikir2 sgt menatang nih... tawakkal tu a'laAllah..

1 comment:

  1. beraninya hana...harap2 menatang tu gi jauh dr rumah diorang pasni..

    ReplyDelete

terima kasih sudi mengomen(^_^)