Sunday, November 25, 2012

iklan


Bismillah


HARAP MAAF, SUDAH DIJUAL (^,^) UPDATE 17 JANUARI 2013


Ok, hari ni nak wat iklan..


Saya nak letgo pump single electric marvel dari autumz..harga pasaran satu set antara rm335-359..


Mana yang mungkin belum maklum, saya baru bersalin 24/9 yang lepas..so kalau ikut umur pembelian pump ni genap dua bulan..

Tapi honestly speaking, saya jarang guna sb anak laki saya sepanjang pantang selama 42 hari, kena kuning ..sgtlah lama..so saya tak dan nak pump pon sb dia asyik nak melekat je kat saya..huhu

Lagipon saya ada set manual avent jugak sb tamak masa pegnen, nak try mcm2…keh keh
So , pump single electric ni boleh saya bagi conditionnya 9.5/10..hehehe..

Tapi siyes, pump ni sebenarnya best..sgt efisien.. pengalaman saya sendiri menggunakannya dapat jumlah oz lebih banyak berbanding guna manual avent.. dan lebih cepat…

Meh saya buat point pro n con pump ni..

Kebaikan :


1.    Sgt elegan sb comel je, sng nak bawa..tgoklah mesin dia, kecik je.. dan ringan.. 200g je uolls….so don’t worry rasa nak pikul segala mak nenek motor yg berat2 ye..

2.    Cepat dapat letdown.. siyes, yg ni sbnarnya point penting dalam nak membeli pump ..sb once letak je tunnel dia kat breast, within seconds dah dapat milk letdown..

3.    Mudah nak kendalikan,,just adjust high or low button utk suction trend dia..

4.    Two phase suction mimic mcm baby suction.. kalau rasa mcm sakit tu, tandanya kedudukan tunnel dengan aerola tak baper nak tepat..

5.    Kalau betul gaya cara letak tunnel tu pada kawasan aerola kita, siap leh memancut2 ..pengalaman saya, breast belah kanan mcm dah nak tersumbat sb masa awal2 selalu bagi baby belah kiri..tp lama2 guna autumz ni, wah meriah..banyak sekali ‘laluan’nya..hehehe

6.    Breastshield yg lembut..yg ni advantagenya nak elak rasa sakit dan jugak mcm natural urutan la..tp saya lebih suka pump without breastshield sb lagi banyak dan cepat susu keluar tanpa rasa sakit..weee…

7.    Boleh guna electric, boleh guna bateri..so dlm kereta pon leh pump..

Kekurangan :

Mana ada benda perfect, ye dak? Hehehe..ni saya listkan kekurangan yg saya observe

1.    Takleh lalai smpai venting valve silicione dia loose.. venting valve ni make sure masuk rapat2 kat lubang tu ..kalau tak, vacuum lemah dan mungkin menyebabkan backflow..so kalau rasa tetiba suction jd slow, ketatkan balik valve tu..

2.    Bunyi tak lah kuat mana Cuma kalau nak bawak ke ofis, saya sarankan balut dengan kain ke, buatkan pouch kecik ke , so takdelah kot segan kat orang..hehehe..

3.    Dan antara sebab utama saya nak letgo, sebab dia single..huhu..saya dah upgrade kepada double sb nak cepatkan sesi pumping.. maklumlah, bekerja ni jap lagi org tu dtg bilik, jap lagi org ni plak ketuk pintu..haishhh…tp kalau buat tandem pumping, memang sesuailah kalau single ni..












Ok, itu sahaja..sesiapa berminat,leh roger saya di drhana@ymail.com..

HARGA PASARAN : RM335-359

HARGA SAYA : CUMA RM280 including postage

9 comments:

  1. hmm..menarik menarik..nak propose kat encik suami.. hihihi..(macam la dia yg nak mengepam kan..hahaha)

    ReplyDelete
  2. owh terlepas. saya slalu beli barang autumnz kat http://www.facebook.com/mommykembar. dia jual dgn harga sgt murah banding dgn page lain

    ReplyDelete
  3. Hi, I have Autumnz Ultimate double pump. Good condition. Anyone interested pls call or watsapp 0123986279

    ReplyDelete
  4. Hi, I have Autumnz Ultimate double pump. Good condition. Anyone interested pls call or watsapp 0123986279

    ReplyDelete
  5. Salam. Tumpang iklan.. sya ada spectra 3.. double pam lg.. bru lepas servis.. cindition ok.. sape nak sila whatsapp sya 0187726645.. harga saya rm250 siap postage.. just guna 2bln sbb anak x nak susu botol just direct shj..

    ReplyDelete

terima kasih sudi mengomen(^_^)