Monday, December 26, 2011

Apa aktiviti di hari cuti Krismas?

Bismillah

Sabtu Ahad kami ke Perlis..Sabtu cari barang keperluan dan juga " kehendak" di Padang Besar.. Hari Ahad, masuk ke Satun, Thai di sempadan Wang Kelian.. Tak sia2 hiking Bukit Jambul setiap hari, ronda keliling 3,4 kali tanpa ketar lenguh lutut..hehehe...alasan kukuh utk bersenam dan aktif exercise tu..Hehehe..

Alhamdulillah , Allah bagi kekuatan dan kesihatan yg baik, so dapat lah bawa barang sikit utk mak Dan mentua adik kakak semua;)




Balik ke Penang, sampai dah Maghrib.. Solat2 semua, bergegas laki bini merempit ke Masjid Sg Ara..malam tu Ada ceramah agama oleh Ustaz Kazim Alias Al - Hafiz..punya ramailah orang smpai ke tepi2 jalan.. Seronok tgok anak2 muda masih beruniform kerja pon berhenti Dan sama2 dgr kuliah ustaz.. Mcm nilah generasi muda yg negara Dan agama mahukan;) jiwa terisi dengan benda bermanfaat ..Alhamdulillah, semoga makin ramailah kita terus menuntut ilmu agama..

Saya terbaca dalam satu paper research di US, katanya faktor kejayaan dalam berkarier sebenarnya 70% faktor ilmu pengendalian jiwa dan 30% ilmu teknikal.. Mereka membuktikan org yg berpegang pada agama lebih maju kehadapan Dan bertahan berbanding dengan org yg hanya cemerlang ilmu teknikal.. Kita tgok saja suasana kita di Malaysia ni.. Ramai org hebat tersungkur bila tidak berpegang kuat pada suruhan agama contohnya dengan kes rasuah, skandal sana sini..

Subhanallah, betapa pengisian jiwa tu penuh hikmah Dan sebak tu Allah meletakkan menuntut ilmu itu fardu utk umat Islam..

Saya bukan org yg fakih benar dalam agama, tp bersyukurlah sekeliling ramai org yg mengingatkan kita.. Dan tiada sebab utk kita " tertinggal" dalam menambah ilmu agama.. Mudah2- an kita terus terdorong menambah ilmu biarpon sedikit;)

JOM JADIKAN AZAM BARU 2012- " Menambah ilmu agama;)"

InsyaAllah ;)




Apa xtvt korang? Jomlah share;)

6 comments:

  1. dtg perlis x bgtau pun....kalu x bleh jumpa....

    ReplyDelete
  2. Wawa: sorry, tgok lama awak xupdate blog, ingatkan sibuk..takpe, len kali Ada rezeki kita jumpa ye;)

    ReplyDelete
  3. assalam hana,

    apa khabar? lama tak singgah sini baca entri hana ^^

    kami habiskan cuti di rumah mak, sambut birthday anak sulung..gaduh2 manja laki-bini..hahaha

    ReplyDelete
  4. kak Lynn: wsalam kak Lynn..alhamdulillah sihat2 aje..alhamdulillah, seronok ye celebrate di rumah baru;) hehehe..gaduh2 manja takpe ;) semoga kekal bahagia;)

    ReplyDelete
  5. jom jadikan azam baru menambah ilmu agama!amin.amin.amin.

    ReplyDelete

terima kasih sudi mengomen(^_^)