Monday, July 18, 2011

my name is DR.MAWAR

Bismillah

Ingat dak masa sekolah dulu, bila time nak Hari Sukan Sekolah, semua orang sibuk wat persiapan.. cikgu2 sibuk wat meeting rumah sukan, wat t-shirt ikut warna rumah masing2, pastu pemilihan peserta2 olahraga, ..yang syoknya hampir setiap hari wat latihan sukan smpailah hari pemilihan peserta pada hari pemilihan..masa tu ada yang happy, ada yang frust sb cita2 nak masuk acara tak kesampaian..eh mcm saya lah tu..hahaha…acara olahraga memang fail lah,..kaki pon pendek..hahaha..

Seingat saya, masa darjah dua, saya masuk acara sukaneka padang..kena tiup belon pastu lari ..pastu kena duduk atas belon tu smpai pecah..pastu lari semula tempat asal, next person plak.. yang harunya, saya kan set2 kerdil (bukan dulu je,smpai sekarang pon..huhu).. darjah dua, berapa sgtlah berat masa tu..belon tu saya duduk masih tak pecah2..last2 cikgu yang jaga belakang kerusi saya cucukkan pakai jarum peniti..hahaha.. benda simple mcm tu saya gagal..

Eh cuba sekarang? Dengan berat anak gajah ni, bagi tong drum pon pecah kot..hahaha….

Hari tu saya join sekali HARI SUKAN SEKOLAH tempat suami saya mengajar..

Tu yang dok terkenang zaman silam tu..keh keh..

Depa semua ada 37 orang je murid dari darjah 1 smpai drjah 6..giler sikit,kan?

Tapi mengajornya serupa mcm ajar beratus pelajar..mcm2 ragam..hehehe

Saya excited giler tgok maskot2 diorang nih..giler comel..hahaha..


Sebenarnya ada hati nak sarung menatang nih ke badan sendiri ,nak bergmbor..tp cuak juga kalau2 masuk boleh, nak keluar, tak lepas..hah sudah! Kekal lah selamanya saya sebagai SPONGEBOB! Hahahah!

Oklah, yang ni je lah mungkin sesuai kat saya..*sedeh*

Kebetulan ada geng2 student UNIKL dtg buat program di pulau ni, so ada acara lawan tarik tali dengan diorang..pergh!! mantop2 brother2 nih! Keh keh..

Majlis penyampaian hadiah dok bawah terik tu..terbakor kulit den!

Dan tak pasal2 jadi jemputan khas menyampaikan hadiah kat budak2 ni..

Selamaba je diorang bagi nama saya DR.MAWAR.. sebab MC tak tahu nama saya..ceh!

Rumah merah johan keseluruhan, diikuti kuning dan biru..

So dapat bygkan tak, kalau dah jumlah budak banyak tu je, jadi hmpir semua acara org yg sama yg masuk..dan ada 3 umah sukan je..so confirm2 diorang akan dapat tmpat dari emas ke gangsa..

Kesudahannya, tamat acara, pakat2 usung medal kat leher bertimbun mcm nih!

Kalaulah emas , perak dan gangsa tu laku dijual….

KAYO BUDAK2 NIH!

Hahaha…

NOTAKUKUKAKIKU: seronok plak sesekali masuk dunia kanak2 :P

2 comments:

  1. banyaknya medal.
    hebat budak ni.

    ReplyDelete
  2. perghhh
    adik ni masuk berapa acara ni??
    tak lenguh ke leher tu dik???hehehehe

    ReplyDelete

terima kasih sudi mengomen(^_^)