Monday, July 11, 2011

"Tak sesuai duduk umah mentua"

Bismillah

Sebelum2 ni paling lama duduk umah mentua adalah seminggu..tu pon time raya..maklumlah, time kerja, cuti kena bahagi dua..umah mak sendiri di perak, umah mentua di Penang..

Time cuti belajar, kena jaga project master..ayam2 hutan saya tu..

La ni baru dapat dok lama kat Penang ni sb kerja2 master dah settle

Tapi rasanya saya tak sesuai dok lama2 umah mentua ni

SEBAB

1. Mak mentua suka masak sedap2.. habis semua saya balun..dah la baru je dapat balik body weight yg lama, sekali hambek ko..hwaaa!! saya tak lah makan banyak, tp kalau dah 24 jam mak mentua sediakan itu ini, derhaka namanya kalau tak ambik hati dia kan? ( alasan?? Hoho)

2. Ayah mentua saya pantang kalau saya kata ‘sedap/best’..contohnya hari tu ada bape ulas durian dalam peti ais..saja je kot nak ambik hati ayah mentua, sedaplah..sekali malam tu, sebakul dia bawak balik durian dari Balik Pulau..durian Balik Pulau adalah terbaekkkk!!.tp hwaaaa!!! Mana larat nak pulun sengsorang..huhu

3. Banyak giler port tmpat makan2 di Penang ni.. kalau di umah kami di Tnjung Malim tu, mana lah ada port2 best macam ni..so kalau teringin nak makan sesuatu, terpaksalah I godek2 internet cari resepi buat sendiri..kat Penang ni? Sebutlah apa pon..humakiahh!! betul2 meragut semangat nak kurus at least smpai hari raya..ehh?? hehehe

4. Kalau dok kat tanjung Malim, apa lah sgt tmpat nak bershopping2.. paling2 best pon TF Mart kat behrang tu..haha..langsung tak berselera nak membeli belah . kayalah sikit dok sana..kat penang ni, saya ni bukan reti jalan. Dah suami kerja, saya pi lah ronda2 naik keta sendiri..bosan dok umah ( nak elak kena makan sbnarnya..haha).. mula2 kononlah target nak cari macam TESCO ke, MYDIN ke..takdelah terbelah sgt purse tu..alih2 sesat, terjumpa QueensBay, 1st Avenue, Gurney Plaza.. hah sudah..alasan kukuh kan kalau I kata tersesat dan tak sengaja smpai tmpat2 ni? Hahaha… oh NO!!!

Oh dugaan !!

NOTAKUKUKAKIKU: syukur punya nikmat orang2 yang menyayangi …

7 comments:

  1. hana
    alasan terbaik tu..hehehehhe

    ReplyDelete
  2. hahahaha! tersesat sampai ke Queensbay? hebat! hahaha... terbelah purse, confirm! :p kehkehh

    ReplyDelete
  3. bawa la balik sikit ke tanjong malim durian tu.hantar ke rumah saya ye.belakang tf aje.haha.

    ReplyDelete
  4. hehehe,point2 tu lebih kurang la fasal makan hadoiii

    heaven nya penang

    jogging pon kat proton city?hehe

    ctk juge proton city,tenang

    sunyi

    penang happening

    ReplyDelete
  5. kak hana... harap2 dapat mak bapak mentua cenggitu. hehehe

    ReplyDelete
  6. layanan terbaik utk menantu kesayangan....ye kan !

    ReplyDelete

terima kasih sudi mengomen(^_^)