Monday, June 13, 2011

nasik minyak owh!

Bismillah

Masa time belajar, kadang hangin gatal tetiba dtg, selalu dok teka2 ngan kawan2 baik saya..antaranya siapa kawen dulu, siapa dapat anak dulu :P

Hehehe..namanya pon angin gatal,kan? (=_=)

Dan ada yang menepati ramalan..keh keh.. contohnya saya antara yang kawen awal antara kawan2 baik saya. Nampak sangat ke yang I gatal lebih? Hahaha..

Tapi namanya pon kawan baik ,kan? Jadi bila turn saya kawen, mestilah diorang hadir memeriahkan suasana sungguhpon masing2 jauh bekerja merata dalam semenanjung nih..



Tapi sayangnya, tak semua undangan kawan2 kita leh pi lepas kita sendiri dah kawen..lagi2 time cuti raya dan cuti sekolah.. maklumlah bila dah ada dua keluarga, masa cuti tulah mak sendiri ajak gi kenduri belah sanak saudara sendiri. Belah mak mentua pulak ajak sanak saudara belah mentua..

So tak semua undangan dapat dipenuhi..tapi doa dan kegembiraan tu tetap ada buat kawan2, betul tak?

Cadangnya hari tu, balik dari Redang, trus nak bermalam satu malam di Kemaman untuk menghadiri majlis kawan baik waktu degree dulu..

Sekali last minute dapat call dari team silat suami yang show diorang diawalkan, terpaksalah cancel nak tgok best pren menikah dan bersanding..

Tapi alhamdulliah, tak dapat belah pompuan, saya dtg belah pengantin lelaki di Sungkai.. kebetulan minggu tu saya balik ke Bidor umah mak, so bawa mak saya sekali..sebab mak saya kenal kedua2 pengantin ni.. dua2 kawan baik saya..

Hadiah dok usung dalam kereta dari Tanjung Malim ke Penang ke Redang, ke Melaka dan akhirnya balik semula ke Perak..

Hehehe..nasib baik hadiah tu xada expired date…hehehe

Smpai2 aje, terharu sgt saya , suami dan mak disambut mesra adik beradik pengantin lelaki . sebab kakak ipar pengantin lelaki masih kenal pada saya walaupon pernah jumpa sekali je dulu.

Rindu punya pasal, trus terjah pengantin dok bersanding smbil ada persembahan tarian inang..comel je budak yg menari tu..hehehe

Agak2 dua2 pengantin dh nmpak saya dan suami ada dalam majlis tu, kami dok serbu makan plak..heheh..pas makan borak2 ngan keluarga pengantin lelaki jap.

Mata dok melilau jugak kot la ada classmate lain yang dtg..tp sayang tak ado..atau mungkin belum sampai.

Kali ni I dah insaf sikit tak bergmbar depan pelamin lagi mcm dulu2..keh keh.. kali ni depan pokok pon jadilah..hehehe…

Tgok, I yang kepoh lebih bila time bergmbar..hehehe

Ok, I sedar diri..sejak sekolah rendah memang selalu jadi yang terpendek bila bergmbar..sob! sob!

Pengantin lama dan pengantin baru ..ehem!



SELAMAT PENGANTIN BARU UNTUK DUA KAWAN BAIK SAYA

DR. NORUL HAYATI SAAD DAN SOFIAN ABD MANAF

Semoga Allah kekalkan kebahagiaan kalian smpai bila2 dan menjadi pasangan yang cintakan syariat Islam..

p/s: to kak yati, ingat harapan kita berdua dulu tak?? ..keh keh..

NOTAKUKUKAKIKU: gembira melihat kebahgiaan kawan2..

3 comments:

  1. nana: aiseh, malu plak..tp tu dalam gmbar je nana..leh keh

    ReplyDelete
  2. teringin nak hadiri semua

    kalau blh diri ni belah 2 heehee

    ReplyDelete

terima kasih sudi mengomen(^_^)